Hot yoga och självmordskondition

V.3 i utmaningen

Jisses vilken träning det blev idag! En timmes power hot yoga med Pernilla. Hennes pass är inte att skoja bort, det är tufft tufft tufft! Efter yogan körde jag intervaller. Jag testade en ny variant. Pyramiden kan man väl kalla den?

Nivå 1: 13 km/h
Nivå 2: 14 km/h
Nivå 3: 15 km/h
Nivå 4: 16 km/h
Nivå 5: 17 km/h
Nivå 6: 18 km/h
Nivå 5: 17 km/h
Nivå 4: 16 km/h
Nivå 3: 15 km/h
Nivå 2: 14 km/h
Nivå 1: 13 km/h

Uppvärmning 5 min jogg på 10 km/h. Springa 30 sek, vila 30 sek. 2 min nervarvning på 6 km/h. Totalt blev det 11 intervaller. F Y F A N säger jag bara. Jag trodde jag skulle svimma ett tag. Har jag inte tränat yoga innan så kan jag nog köra denna två gånger eller öka några nivåer, kanske till 20 km/h på den sista.
Inte nog med intervallerna, direkt efter detta ställde jag mig på crosstrainern och körde ett alpinpass på 20 min. Alpinpass innebär att motståndet går upp och ner i backar. Tänk en EKG kurva, typ så. Det var svinigt jobbigt och efter detta körde jag 3 min plankan, stretch och sen slängde jag mig i massagestolen. Tuff träning idag med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Lotta

WOW!!! grymt!!! du tog verkligen dig ur bekvämlighetszonen, imponerande!!! här blev det bara promenad idag, runt 7 km tror jag. har haft rejäl huvudvärk hela dagen och är otroligt trött... tråkigt :( imorgon blir det styrka ök iallafall och på lördag SKA jag ut och springa.



när jag kör tabata med ben så brukar jag köra upphopp (som uppvärmning, det känns i benen efter en stund!!), step ups, Bobs ass burner (en omgång för varje ben) och knäböj där jag kör vanligt varannan och stannar nere varannan. igår gjorde jag sumo squats också, med hopp varannan och små, korta nere varannan. det känns idag!



ska testa kickbacks imorgon med mindre vikt och se om det känns mer, men jag har träningsvärk i triceps sen igår så vi får se hur det går ;) ska köra 8 kg på biceps och axlar iallafall.



vi ska flytta till Sverige nästa år! just nu ser jag inte fram emot det så mycket men jag jag har ingen möjlighet att få jobb här så vi har inte så mycket att välja på. hoppas innerligt att jag får jobb i Sverige bara, och helst hyfsat fort också så vi kan bo alla tillsammans i Sverige. försöker att inte älta det så mycket nu, tar det när det blir dags! till våren någon gång är det tänkt.



jag har syndat idag med... :( trötthet och huvudvärk funkar inte, skit också! har ätit lite kex och banankaka, helt onödigt för inte tusan gav det någon njutning, haha. jaja... jag ska iallafall inte äta något godis eller choklad på tre veckor, det ska jag hålla, sen om det slinker ner någon kaka här och där får vara ok men då byter jag ut det mot annat mellanmål isf.



nej dom där fettvalkarna på konstiga ställen vet jag inte hur man får bort men man måste väl sänka sitt underhudsfett antar jag. eller så säger man att man har tjockt skinn bara :) det ser så dumt ut, jag har inget fett framtill, revbenen syns ju, men på ryggen har jag valkar runt bhn??



lite fånig blir jag nu, hihi, när jag har tränat så så vill jag ju visa upp det lite, det syns lite på överkroppen ändå, mest på armarna, så nu funderar jag på vad jag ska ta på mig när vi ska på kalas på lördag så folk kan se vilka (nästan) muskulösa armar jag har. hahaha. jag har inga kläder som sitter bra direkt, urtråkigt men nu hinner jag inte köpa nåt.



vad ska ni hitta på i helgen? guille är bjuden på kalas både imorgon kväll och på lördag fm så det blir hektiskt. men lika bra, då får jag mindre tid hemma och lättare att hålla mig borta från dumheter ;) vilar du imorgon nu då efter dagens mördarpass? jag blir inspirerad av dig, på lördag ska jag ta i ordentligt när jag springer!

kramar

2011-11-10 @ 20:25:27
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0