Kladdiga cookies

Kevin fyllde ju år igår och då bakade jag dessa cookiesen som blev väldigt populära. Dom var väääldigt goda, dock inte så kladdiga som jag hoppats på. Kan bero på att jag råkade ta 3 ggr så mycket bakpulver än vad man skulle ha ;-)

Ca 24 st. (Jag fick till 15 st. Gjorde några stora så det beror helt på hur stora man gör dom)

75 g smör
400 g mörk choklad
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
2 ägg
1 3/4 dl råsocker

1. Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret och 200 g av chokladen i en kastrull på riktigt svag värme. Hacka resten av chokladen grovt och spara den till sist då den ska vändas ner i smeten.
2. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt.
3. Vispa äggen fluffigt tillsammans med råsockret. Vänd ner den smälta choklad- och smörblandningen och vispa ner mjölblandningen. Vänd ner den grovt hackade chokladen.
4. Klicka ut smeten med jämna mellanrum på bakplåtsklädda plåtar. Grädda en plåt i taget i mitten av ugnen i ca 7 minuter.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Näää nu blev jag sugen, haha, jag som varit så duktig i tre dagar nu. Nä, inget idag heller. Det är normalt med motivationsdippar!! det kommer alltid då och då, hur man än gör. jag hade en seg vecka förra veckan men nu är jag på g igen. du har säkert redan läst en massa tips men detta är mina: tror jag läste hos missagda.se att det är bra att variera passen; lätta, medel och hårda. bestäm vilka pass som ska vara på vilken nivå- alla pass behöver inte vara hårda! när jag springer 5 km ex är det ett hårt pass för jag dör nästan, haha. yoga är ett lätt pass, och styrka brukar vara medel (men igår var det hårt).



jag tänkte på nåt mer förut, men nu har jag glömt vad det var :S jo, Olga har ju skrivit en del om "platåer", att man liksom fastnar emellanåt utan att det händer något. det kan ju vara så med sig. dessutom har jag för mig att hon skrev någon gång att det tar ett tag innan mer muskler syns när man tappar fett. jag känner mig också större just nu men hoppas det slätar ut sig snart ;) hard work pays off- men det kanske tar lite tid innan det syns! du ser ju resultat på hur mycket du orkar, det är inte dåligt!



hoppas motivationen känns bättre imorgon, det är så trist när man får såna dagar när det bara känns skit. jag hade så förra veckan som sagt men nu är jag tillbaka igen och SKA köra hårt med träning och kost fram till min födelsedag. bara 11 dagar kvar, det fixar jag absolut. måste ju visa min pappa hur slimmad jag är, haha, han har alltid varit vältränad och är ett hopplöst träningsfreak så han tar nog med sig joggingskorna ;)



nej jag tycker också det låter jobbigt att träna både fm och em. tror mer på Olgas tidigare upplägg med först styrka och cardio direkt efter, men det är sällan jag har tid till det. jag orkar verkligen inte duscha och byta om och kamma håret och fixa två ggr om dagen, det går bort mycket tid på det. men en promenad på kvällen kanske du kan få in, om du vill ha in mer cardio? kommer Kevin hem väldigt sent eller kanske ni hinner ta en pw några dagar i veckan?



dagsformen varierar absolut, jag har ett veckoschema som sagt med allt jag vill hinna med på veckan, men vilken dag det blir vad beror på. idag blev det yoga och löpning (men bara 3 km). sen har jag sex "rutor" för plankor och armhävningar också, det är 5 min plankor och 30 armhävningar per ruta. har fortfarande lite plankor kvar idag... men imorgon blir det vila för mina armar är fortfarande sega!



ja jag läste allt på distans och med barn hemma, det gick jättebra men var tufft sista terminen, när Samuel föddes skrev jag två c-uppsatser samtidigt, det var för mycket... men men, det gick det med, nu är det gjort. jag vet inte riktigt vad jag vill jobba med, jag har nog inget riktigt drömjobb direkt. hoppas på att få prova lite olika områden och se var jag känner att jag passar bäst.



nu ska jag skriva ner lite recept, på lördag ska vi hem till en klasskompis till Guille och laga mat. kompisens mamma ska lära mig göra spansk omelett och jag ska lära henne göra svenska köttbullar ;)

kramar, hoppas det känns bättre imorgon!

2011-11-16 @ 21:31:12
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0