Namnförslag?

Jag har haft fullt upp idag därför har det blivit så dålig uppdatering!
Vi kom nyss hem från Kevins syster. Så mysigt att få träffa Alve igen. Som vi saknat honom! Vi har ätit thaimat, kollat idol och försökt komma på namn till vår blivande katt.

Jag har inte berättat det än, men kullen vi väntat på har äntligen kommit! Den 2 november föddes 4 bebisar. Förmodligen är 2 av dom hanar och en av hanarna är vår! Individuella bilder på katterna kommer ut imorgon och då ska vi tinga ena hanen! Men vi har ett problem - vi är inte överrens med namn på lillen!

Bild lånad från uppfödaren.

Har ni några namnförslag? Jag har varit inne på Leon och Alfons, medan Kevin försöker övertala mig med att den ska heta Ronni, Gunvald eller Frank. Jag har kollat igenom otaliga namnlistor på internet men Kevin ratar alla namn jag ger som förslag och jag ratar hans. Det enda som tål att tänkas på är Frank. Det är trots allt rätt coolt! Men en sak är säker och det är att vi inte vill ha ett typiskt kattnamn såsom Svartis, Tusse, Misse, Zingo och sådana namn. Det ratar vi båda två. Men något annat coolt! GE OSS FÖRSLAG!!!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh jag har personligen alltid funderat på Wolfgang, Mozart, Amadeus eller August! Kanske Lennart också hehe.

2011-11-04 @ 23:38:10
URL: http://popidou.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh vad mysigt med en kisse!!! vi hade en katt som hette Alfons. jag gillar inte "gubbnamn" på en så fin katt, det får vara något lite "häftigare" och snällare liksom ;) Frank är nog ok, men det låter lite hårt kanske ;)



jag var 21 (nästan 22) när Guille föddes så sådär extremt ung var jag ju inte. nu är jag däremot rätt gammal, snart 27, haha. jag vill gärna ha en till om några år men vi får se hur det går med allt och hur situationen ser ut. sambon är inget vidare sugen men han kan ju ändra sig ;)



jag ska göra ett försök fr.om imorgon!! det är precis det, att bestämma sig utan att förbjuda utan tänka efter först. egentligen är jag sällan riktigt, riktigt sugen, det är bara hjärnan som skriker efter socker. men nu finns det äntligen goda mandariner här, det kan jag ersätta med! gör ett försök iaf. idag blir det vila, guille hade feber i natt och sov dåligt så vi ska vara inne och vila nu på fm. imorgon springa iaf.



det är dåligt med motionsslingor här mitt i stan! ;) det är ju floden då som är 8,5 km från början till slut men jag börjar i nedre halvan liksom. men det finns skyltar uppsatta nu där det står avstånd så det går att räkna ut en sträcka,jag får ju lägga till en bit "uppåt" sas innan jag vänder neråt igen så blir det lite längre.



nähä, Lidingöloppet är ingen maraton, det är 42 km. men 30 km är väl mer än väl att börja med! vi satsar på Göteborgsvarvet 2013 då, det hade varit häftigt. att träna och verkligen orka utan att dö halvvägs ;)



nästa vecka ska jag också köra yoga, det var längesen nu, jag har inte hunnit. tycker det ger mycket, man känner sig mer "hel" i hela kroppen liksom. har träningsvärk i benen idag efter intervallerna igår, bravo!



ha en bra helg! kramar

2011-11-05 @ 09:31:30
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Glömde skriva att jag inte heller förstår vad Samuel sjunger, haha, det är inga riktiga ord, bara lite påhittade ord med rätt melodi ;)

2011-11-05 @ 09:32:16
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0