Riv murar!


Jag kommer ihåg när jag satt och kollade på Biggest Loser Sverige. Dom skulle springa en halvmara, alltså 21 km. Jag sa till Kevin, "HUR kan dom springa den sträckan?" För mig fanns det inte i min vildaste fantasi att man kunde springa så långt. Jag kunde då knappt själv springa 1 km utan att flåsa så mycket att jag knappt fick luft. Eller ja, snarare jogga, för springa kunde jag inte mer än ett par hundra meter.

Tänk att jag nu sitter här och har som mål att springa Lidingöloppet på 30 km nästa höst... Det är 9 km mer än en halvmara, och det ska JAG springa. Det hade jag aldrig någonsin trott om mig själv när jag satt där i soffan framför BL.

Har man en vilja av stål och motivationen finns där så kan man nå vilka mål som helst! Gör du sakerna du inte tror du kan så kommer du inse att du visst kan! Det är jag snart ett levande bevis på.

Kommentarer
Postat av: emma

Hej!

Hittade precis till din blogg. Funderar på att skaffa en själv faktiskt Men jag undrar. Hur lång är du och var har du för målvikt? :) Tack för en inspirerande blogg!

2011-11-17 @ 20:14:46
Postat av: Paulina svarar

Hej Emma!

Vad kul att du hittade hit! Min absoluta målvikt var 58 kg men jag ligger just nu på 56 kg så vikten känner jag inget behov av att minska mer. Jag är 1.66 :)

Kram!

2011-11-17 @ 20:17:57
URL: http://pauislife.blogg.se/
Postat av: HurtMaja

Peeeeeeeeeepp!



Sv: tack :) du kaaaan. det är bara att köra hårt i januari! ja, det låter som någonting liknande Bikram i alla fall (?) det som är speciellt med Bikram är att det är 26 positioner (tror jag) och att det håller på i 90 min. ;)

2011-11-17 @ 21:06:44
URL: http://hurtmaja.blogspot.com
Postat av: i min lilla lilla värld

En fråga.. Skulle du vara intresserad av att gå på crossfitpass här i HBG om jag skulle hålla i ett? Vet du fler som är intresserade? "Vi" ska kanske öppna Helsingborgs första Crossfitgym =)

2011-11-18 @ 09:44:54
URL: http://saratilling.se
Postat av: I min lilla lilla värld

Om intresse finns skickas jag på utbildning och det vill jag så klart mer än gärna. Hör av dig när du luskat lite :)

2011-11-18 @ 11:24:13
URL: http://Saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0