Sammanfattning v.3

Tredje veckan av utmaningen är nu avklarad! Jag är fortfarande lika pepp och jag är nöjd med veckans träning som sett ut så här:

Mån: Hot yoga
Tis: Vilodag
Ons: Hot yoga + styrka ök
Tors: Hot yoga + intervaller + 20 min alpinpass på Crossen + 3 min plankan
Fre: Styrka nk
Lör: Vilodag
Sön: Intervaller + 1 mil på cykel + 3 min plankan

TRÄNING:
Är nöjd med veckans träning! Hade jag inte kört konditionspasset idag så hade jag inte varit nöjd. Det var liksom pricken över i:et. 5 träningsdagar känns skitbra, precis lagom. Jag får absolut den vila jag behöver och jag får endast kraft och energi av träningen. Jag är inne i ett bra flow så att säga.
Det jag ska förändra till nästa vecka är att jag ska tränna ÄNNU hårdare. Lika många träningspass men jag ska ge ännu mer under passen. När man tror man gett allt har man alltid ännu mer att ge och det ska jag känna på nästa vecka. Annars känns mitt träningsupplägg bra. Yoga 3 dagar i veckan kommer jag fortsätta försöka få in, för det har gått skitbra att köra ett styrkepass efter. Jag behöver inte känna att jag får dra ner på styrkan och konditionen bara på grund av att jag tränar mycket yoga utan att stoppa in kondition och styrka efter yogan går precis lika bra.

En inte alltför smickrande bild från dagens pass. Efter 1 mil på cykel såg jag ut så här, haha. Svettig och go!

KOSTEN:
Det går bra på den fronten också. Denna veckan blev det fisk två gånger, ska försöka få in det tre gånger i veckan i fortsättningen. Nu har vi börjat med "halv åtta hos mig" med några vänner. Vi kör en middag i veckan och denna veckan var vi hos Andy. Där syndade jag lite med glass med varma hallon. Annars äter jag så nyttigt jag kan. Och på luncherna blir det bara nyttigheter. Idag bröt jag mitt 3-veckors godisuppehåll. Åt 8 godisbitar nu ikväll för jag var sååå sugen. Men jag kom fram till att det inte var alls lika gott längre så jag fortsätter med mitt uppehåll och kommer endast äta när jag är sugen och då endast någon enstaka bit. Det är detta jag velat uppnå med mitt uppehåll - kunna äta några få bitar och vara nöjd. Äntligen!

Nu laddar jag inför nästa vecka! Börjar veckan med ett hot yoga pass imorgon vid lunch och styrka ök efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0