Sammanfattning v.4

Ja, denna veckan blev ju inte riktigt som jag tänkt mig eftersom en förkylning har smygit sig på. Men veckan har sett ut så här:

Mån: Styrka ök
Tis: Hot yoga
Ons: Vilodag
Tors: Styrka uk, kb-swings och jogging
Fre: Vilodag
Lör: Vilodag
Sön: Vilodag

TRÄNING:
Dom få passen jag fått in denna veckan är jag nöjd med för jag har jobbat mig totalt slut och haft träningsvärk efter båda styrkepassen. Jag börjar få till styrkan för underkroppen bättre nu och rumpövningarna börjar kännas. Jag har tidigare haft svårt att känna av övningarna i rumpan men nu så! Och det har känts några dagar efteråt också så jag tror jag har fått rätt på det. Kettlebellswings ska jag absolut få in mer i träningen för HERREGUD vilken träningsvärk jag hade i ryggen efter jag körde det i torsdags. Annars går väl inte denna veckan till den mest aktiva träningsveckan i historien, hehe. Det blev en vecka med (alldeles) för mycket vila, men vad ska man när kroppen säger ifrån?! Killerweeken får flyttas fram för nästa vecka lär jag inte kunna träna varje dag.

KOSTEN:
Om man ser till luncher och frukostar så har veckan gått jättebra förutom idag. Vi tog Kevins födelsedagsfrukost idag och då blev det frallor, marmelad och ost och oboy! Ingen vidare nyttig frukost alltså, men det händer inte ofta så jag unnar mig detta. Middagar har gått sisådär i veckan, några dagar har jag undvikit kolhydrater, andra inte då vi blivit bortbjudna på mat. I tisdags när Kevin fyllde år åt jag några kakor, i fredags smakade jag vääldigt lite äppelpaj med vaniljsås, igår blev det godis, pepparkakor och två lussebullar, idag blev det godis och glass. SÅ denna helgen har inte gått bra!!! Trodde inte jag skulle ha godissug efter förra veckans missnöje av godiset. Men tji fick jag. Jag har varit riktigt sugen så nu måste jag slås med mitt sockersug IGEN. Nu ska jag jobba vidare på mitt uppehåll och inte äta på helgerna, nu ska det bort! Mörk choklad får det bli, inget annat.

Imorgon går jag in i v.5 i utmaningen och tar nya tag! Glömmer denna veckans synder och ger allt jag har för en nyttig vecka. Träningen vågar jag inte hoppas för mycket på eftersom min hals blir sämre, men kosten ska skötas! En sak jag började med denna veckan är att skriva ner 7 st 3 mins plankor så jag kryssar en ruta per avslutad 3 minuters planka. Jag får själv välja hur jag vill lägga upp dom, 3 min om dagen eller göra fler och hoppa över någon dag. Jag har nu två rutor kvar och ska köra 6 min planka innan jag går och lägger mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0