Bengal - vår framtida katt?

Jag och Kevin har pratat om att skaffa katt. Jag tog upp för ett bra tag sedan att jag var sugen på att skaffa katt men då var Kevin helt emot det. Nu var det han själv som, för några veckor sedan, sa att han ville ha en katt. Jag blev så chockad eftersom han inte alls ville när jag tidigare tagit upp det. Men en anledning till att han vill ha en katt är för att han sett en RIKTIGT fin katt på en reklam på TVn. Vi har letat och letat efter rasen. Vi visste inte vad rasen hette men efter att ha kollat igenom blocket så hittade vi den. Bengal. En bengalkatt var det Kevin fastnade för.

Bild lånad härifrån.

Från början kände jag inte riktigt att jag ville lägga så mycket pengar på en raskatt. Dom kostar alltifrån 2000:- upp till 10 000:-. Men efter att ha tänkt efter så vill varken jag eller Kevin ha en katt som fäller. Denna fäller mycket lite. Kevin är kräsen med hur katten ska se ut. Den måste ha ett vist mönster - helt leopardmönstrad som denna. Osv osv. Det som är så häftigt med denna katt är att den blir väldigt stor. En fullvuxen hane väger mellan 6-8 kg. Dessutom gillar den att hämta saker och går att leka apport med. Så häftigt!

Vi får väl se var detta slutar någonstans. Men efter att ha diskuterat fram och tillbaka här hemma så blir det en bengalkatt om vi ska ha någon, som det ser ut just nu. Sitter på blocket och kollar flera gånger om dagen, kollar även kattuppfödares hemsidor... Vill ha en katt nu nu nu! Men vi måste vänta ett tag så att vi verkligen tar rätt beslut när det handlar om så mycket pengar och dessutom om ett litet liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0