Detta visste ni (kanske) inte om mig!

Det finns nog en del många av er inte vet om mig. Här kommer en del sjuka och kanske mindre sjuka grejer.



1. Jag har sedan jag var 10-12 år varit beroende av lypsyl. Jag kan inte leva utan detta. Har jag inte det med mig överallt blir jag knäpp. Går det för många timmar utan lypsyl får jag PMS-liknande besvär. Jag blir förannad, lättirriterad och stressad. Jag blir nog ungefär som en rökare blir om den inte får sina cigg. Jag har försökt vänja av mig, men det går inte. 

2. På tal om cigg. Jag har aldrig någonsin tagit ett enda bloss. Vattenpipa är det närmsta jag testat.

3. Jag har en stor dröm om att utbilda mig till inredningsarkitekt och har haft den drömmen i flera år.

4. Jag har flyttat 13 gånger under mitt liv. 

5.  När jag var 14-15 år pendlade jag med buss och tåg från Malmö till Helsingborg i ett år för att kunna gå kvar i skolan i Hbg när jag bodde i Malmö.

6. Jag har bott själv till och från sedan jag var 16 år då jag bodde hos min pappa. Han reser inom jobbet och är borta alltifrån 5 dagar - 5 veckor i sträck. 

7. Jag har massor av tvångstankar. En som hängt med i flera år är att jag inte kan göra något med siffran 3. Kan inte ta 3 klunkar när jag dricker, äta 3 mackor etc etc. Innan porten stängs igen i trapphuset måste jag ha kommit fler eller mindre än 3 trappsteg. Annars måste jag göra om det igen. Många gånger stannar jag på första trappsteget för att inte riskera att hamna på det tredje. Siffran 3 får det alltså inte bli!
En till är att jag alltid måste ta tandborsten under kranen och "suga" upp vatten från den 5 gånger varje gång efter att jag borstat tänderna (nu går det på rutin). Det får inte heller bli ojämna siffror när jag höjer volymen på tv'n, radion eller vad det nu kan vara. Jag har fler, men kommer inte på dem just nu.

8. Jag är extremt mörkrädd. Sover jag själv måste jag antingen ha tv'n på eller en lampa tänd annars vågar jag inte gå upp från sängen efter jag lagt mig.

9. Varenda gång jag ska ner i tvättstugan inbillar jag mig att någon ligger död på golvet eller hängd i taket. Jag är lika rädd varenda gång jag ska tvätta själv, vilket är nästan alltid. 

10. Jag har ärftlig fetma från min mormors sida. 

11. Jag har ett grymt minne gällande siffror. Har jag sett ett nummer ett par gånger eller slått in det på telefonen några gånger så kan jag det utantill. Även namn är jag en jäkel på.

12. Jag känner inte igen ansikten. Jag kan se en film och i slutet fråga vem en person är som varit med hela tiden. Jag glömmer och känner inte igen. Samma gäller i verkligheten. Många pinsamma möten har det blivit för att jag inte känner igen folk!

13. Jag har i hela mitt liv ätit kiwi med skal på.

14. När jag var mellan 10-11 år blev jag anmäld för att ha anlagt en brand på ICA-lagret. Polisen ringde hem till mamma och sa att hennes dotter blivit polisanmäld. Det visade sig vara vår sura kärring till granne som ringt och anmält mig för att ha anlagt branden tillsammans med en kille. Jag var hemma när branden inträffade så kärringafan gjorde allt för att sätta dit mig (hon hatade barn).

15. Jag var en rebell i skolan som yngre. Jag satt ofta inne hos rektorn på grund av att jag pratade för mycket, inte gjorde vad jag skulle och gärna satte mig emot regler. Jag var med och drog igång en strejkning i skolan i 6an. Vi satte oss på borden med skyltar där vi skrivit bland annat "Behandla inte oss som era små kycklingar i bur" (vi fick inte gå utanför skolans stängsel) och vägrade ge oss när vår lärare kom. Än en gång hamnade jag hos rektorn och mamma blev inkopplad i det hela. Och jag har under grundskolan varit den som pratat mest i klassrummet och fått bestämda platser långt ifrån mina vänner för att jag skulle hålla tyst. I slutet av högstadiet och hela gymnasiet var jag nästan lärarnas ängel istället.

16. Fram tills jag var 16 var idrott det värsta ämne jag visste! Jag gjorde allt för att slippa och kom med ursäkter varenda gång. Att röra på sig var ju farligt för bövelen. I nian vände det och jag började tycka det var roligt. I gymnasiet var jag ALLTID med.

17. Jag tror alltid att jag är förföljd oavsett om jag går, cyklar eller kör bil. Tar någon samma väg som mig i ett par svängar håller jag reda på personen hela tiden och försöker hitta flyktvägar utifall att. Kommer jag runt ett hörn springer jag tills människan inte kan se mig. Kör jag bil så kör jag omvägar tills bilen viker av.

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul att veta att fler än jag är nojiga ;)

Du kände igen mig häromdagen i alla fall, det var inte dåligt :)

2012-04-15 @ 12:15:08
Postat av: Ella

Haha jag visste tio av sjutton - ganska nöjd med det om jag går säga det själv ;) haha treorna är sjukt, tänker ofta på dig när det gäller det och i vissa lägen har du faktiskt lyckats smitta mig :p

2012-04-17 @ 05:32:43
URL: http://litendelavella.blogspot.com
Postat av: Paulina

Petra: Du är inte ensam! Jag är nog Sveriges mest paranoida person!

Jaa, efter någon sekund förstod jag att det var du, haha.

2012-04-21 @ 23:49:49
URL: http://pauislife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0