Städryck

Jag har sysselsatt mig hela förmiddagen med att putsa (tvätta?) alla fönster. Det var på tiden. Sist jag gjorde det blev det storm dagen efter och fönsterna var lika skitiga igen. Efter det tappade jag lusten och har tänkt "jag gör det sen". Det var många månader sedan så idag fick jag nog.



Nu börjar min pedanta sida göra sig påmind och det börjar klia i mina städ-fingrar. Måste dammsuga! Måste rensa i skåpen här hemma. Det är nog bland det roligaste jag vet. RENSA. Älskar att slänga grejer och ännu mer älskar jag att köpa nytt. Jag får mina små ryck emellanåt och då finns det inget stopp på mig.

Nu ska jag alldeles strax laga fiskgryta sen sätter jag igång med rensandet och organiserar om lite i skåpen. Öppnar man våra skåp så är där oftast ordning och reda bakom. Men en viss man i detta hushåll har lätt för att bara kasta in grejer och ställa saker fel (enligt mig) så det är inte organiserat särskilt länge. Jag måste vara rätt jobbig att leva med när min organiseringshjärna tar över och blir knäpp om allt inte är på sin plats ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0