2 WOD's

V.9 i challengen

Kom till gymmet och värmde upp i 10 min inför 40 min jogg. Efter 3 min jogg fick jag ont i ryggen. Bara att lyssna på kroppen och lägga av. Tappade inte peppen, var sjukt sugen på styrka så jag körde två Crossfitpass istället! 

WOD (workout of the day) nr 1. 
Jag körde samma som jag och Sara körde i torsdags:
21-15-9 av pullups, thrusters med 8 kg kettlebell i var hand, burpees. Trodde jag startade tidtagaruret, men när jag skulle stoppa tiden stod den på 1 sek, så ingen tid blev det. Tråkigt! Men en förbättring var att jag gjorde alla 21 thrusters på en gång utan vila OCH riktiga burpees, inte bara uthopp. Det gjorde jag inte sist (dock hade jag sprungit 20-25 min intervaller innan i torsdags)!

Jag satte mig i en av massagestolarna och körde två relaxprogram på ca 10 min, sedan var jag på det igen.

WOD nr 2 som jag hittade på själv i massagestolen:
* 100 pullups
* 100 situps
* 100 squats
Tid: 16:53. Vilade alldeles för mycket, hade nog kunnat få till det lite snabbare om jag inte haft sån träningsvärk och om jag haft någon som skrikit på mig för då tar jag fram pannbenet till 110%! Men nu vet jag att jag bara kan förbättra tiden.


Kan lova att jag var svettigare än vad jag ser ut!

Kom på mitt under något av passen att jag skulle haft en vilodag idag, men det glömde jag helt bort! Tur var väl det. Och jag som inte trodde att jag skulle kunna köra överkroppen alls efter en träningsvärk som svider i armarna, men det gick hur bra som helst, men dock med lite för mycket vila.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0