Internationella plankdagen

V.8 i challengen

Sååå skönt det var att ta en paus från pluggandet igårkväll i form av en pw. Jag hade inte varit ute på hela dagen så kl 20.30 kliade det i benen! Jag har hittat en runda jag vågar gå kvällstid, den är ca 1,8 km, så jag gick runt, runt, runt. 4 rundor blev det. Totalt 5,8 km. Hade kunnat gå längre om det inte var så att klockan började bli mycket (21.25) och både plankan och en dusch skulle vara fixat innan Big Brother började kl 22.00.



Ja, plankan ja. Inte den vanliga 3 minuters om dagen. Nej för jag har infört att på alla gottedagar dvs, semledagen, kanelbullensdag, våffeldagen osv är PLANKDAGAR istället. Inget onyttigt här inte. Det är ju mitt i veckan?!?!?! Då är det planka som gäller. Först sa jag maxad tid i varierande plankor utan vila x 3. Men efter en omgång kände jag att det fick räcka.



Ja, 16 min och 33 sek blev det! Alltså stå i massor av olika plankpositioner tills man inte orkar mer! Jag hade orkat ett par minuter till om det inte var för att jag skulle hinna duscha på mindre än 10 min.

Gör detta ni också. Som Olga skrev igår om semlorna. 5 min i munnen, mycket längre än så på rumpan! 500 kcal/semla. Är det värt det? Ja, diskutera ni med er själva, kommer ni fram till att det är det. N J U T då! Jag som inte gillar grädde tvekar inte en sekund. Det är inte värt det. Plankan ger både mig och kroppen något :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0