JOBBIGT!

V.7 i challengen

Crossfit var det ja. Kl 18.00 var det dags vid utomhusgymmet på Olympia. Jag var riktigt pepp trots småregn och snö och slask på marken. Det finns inget som kan hindra mig att gå på ett Crossfitpass. Roligaste på hela veckan!

Dagens WOD: (workout of the day)

Uppvärmning: 900 m löpning.

Vi var uppdelade i 4 olika grupper. 4-5 pers i varje grupp. Jobbade i tabataintervaller (20 sek arbete, 10 sek vila x8. Totalt 4 min per övning)
4 tabataövningar med löpning mellan varje byte.

* Pistol squats (skalade med gummiband eller vanliga squats)
* Löpning 470m
* Grasshoppers
* Löpning 470m
* HSPU (skalade med fötter på bänk)
* Löpning 470m
* Dips (ring-dips för vissa)
* Löpning 470m

Alla övningar är klickbara, jag har länkat till en video på youtube så ni som inte vet vad det är för övning, kan se hur man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0