Mördarpass med Sara

V.8 i challengen

Nu tar jag en paus i pluggandet! Det går framåt med stormsteg. Det där skelettet sitter nästan helt så nu förtjänar jag en liten paus innan jag repeterar lite till och går över på att läsa om mag-tarmkanalen...

Jag var ju med Sara på gymmet imorse och körde ett riktigt spypass. Herrejesus. Jag snor Saras grundbeskrivning på passet!

* uppvärmning jogg 5 min

* 9 x 1 min pyramid. Start på 13,5 km/h Ökning 0,5-1 km/h och vila 15 sek efter varje minut. Upp till 17,5 och gå därefter ner till 13,5 (jag gick inte upp till 17,5. Tror jag sprang sista minuten på 16,5. Och jag höjde inte fullt 1 km/h per minut heller).

Vila 2 minuter

* tabata på 16-17,1 km/h 1 omgång

Sen blev det en WOD. Sara hade fixat en egen variant av Fran. Pull ups, thrusters med kb-8 kg i var hand (knäböj med axelpress) och burpees. 21-15-9. Alltså 21 pull ups, 21 thrusters, 21 burpees sedan 15 i andra och 9 i sista. Det var dödens kan jag säga! Min tid slutade på 15:08 och saras ca 1:30 bättre än min. Men efter WODen hade vi 15 minuter kvar så ett triset hann vi med!

* Utfall med raka armar med stång (10 kg för mig) med bakre benet på bänk, hantelcirkel och bearcrawl. Två omgångar. Sen hade jag blodsmak i munnen och var HELT slut.

VILKET PASS!!! Intervallerna tog död på mig. Jag är inte van vid att intervalla så länge. Och längre intervaller än 30 sek har jag aldrig sprungit. Hade det inte varit för Saras pepp och mitt jävlar anamma att jag inte ville vika mig så hade jag gett upp redan efter några minuters intervaller. Tur jag hade Sara vid min sida - för jag fixade ju det! Sara är GRYM på intervaller. Herrejesus vilka snabba ben.
Måste måste få mer självförtroende när det gäller träning. Sa till Sara efter pullupsen att jag inte skulle fixa thrusters med 8 kg. Men jo, det gick hela vägen. Jag hoppas Sara vill ha med mig fler gånger för detta var en helt ny dimension av att bli helt död på gymmet!

Vi glömde helt av att fota. Så Sara bad mig att skicka en bild på mitt svettiga huvud. Men jag såg det lite sent så en timme efter passet såg jag ut så här. Fortfarande helt röd. Tror ni kan ana hur tufft det var.


Kommentarer
Postat av: Rosahjärtan

Bra jobbat! Om jag fixar Thrusters med 11,5 kg så gör du det oxå!!! Kram

2012-02-23 @ 17:21:48
URL: http://rosahjartans.blogg.se/
Postat av: bella

Hej Paulina!!

Hittade din blogg idag och blev så himla glad att jag till och med börja gråta. Har läst alla dina inlägg nu om viktminskningen samt andra saker.. du har inte någon "mail-adress" där läsare kan kontakta dig? jag vill så gärna ställa ett par frågor!!

kram på dig!

2012-02-23 @ 18:20:39
Postat av: Rosahjärtan

Vi kanske inte menar samma övning, jag kör med skivstång. Ben böj med stången framför och sedan upp med stången på raka armar. Heter den Thufters kanske?

2012-02-23 @ 19:00:04
Postat av: Rosa

2012-02-23 @ 20:34:04
Postat av: Rosahjärtan

Jo det är den jag menar! Jag tar tillbaka, jag klarar INTE den med 8 kg hantlar haha!!!

2012-02-23 @ 20:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0