Nyttig 6/7 dagar!

V.6 i challengen



Jag fixade det! Var hemma hos svärföräldrarna på Bingo-kväll. Kan börja med att säga att det blev Lasagne = jäkligt svårt att äta kolhydrattfritt. Men vitlöksbrödet som dom hade till rörde jag inte. Är inte så stort fan av det så det var ingen tvekan. Sallad åt jag i mängder!

Men till det stora. När chipsen ställdes fram tog jag ETT för att smaka (Kevin tog superchips, vilket jag aldrig smakat förut) och sedan var det bra med det. Tog även en liten tugga från ett nytt choklad som jag heller aldrig smakat. Men sen var jag nöjd. Hade med mig lite naturella nötter, vindruvor och en banan som jag åt istället. Kändes hur bra som helst! Det är just så här jag vill ha det. Jag vill kunna smaka utan att fortsätta äta. Oftast vill jag bara ha något att tugga på och då kan det lika gärna vara frukt.

Laddar för en ny vecka med mängder av träning! Det blir en kul vecka som jag ser fram emot. Några Crossfitpass, yoga och löppass med Filborna ska in! Nu har jag tränat 3 dagar på rad med tuffa Crossfitpass så imorgon tänkte jag jogga ett par km för att vänja ryggen. 1 km har inte varit några problem i dom nya skorna. Men jag går långsamt fram, så imorgon klämmer jag in en promenad också, 2 km löpning blir för mesigt ;-)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt! det är mitt mål också, att kunna smaka utan att fortsätta äta bara för att. här blir jag ju inte frestad så mycket, vi blir ju nästan aldrig bortbjudna (extremt sällan) så det är jag som handlar allt. ska jobba på min mentala styrka nu innan våren i Sverige för där kommer det bli fika högt och lågt! känns bra att jag dricker kaffe iallafall så man kan tacka ja till en kopp men hoppa fikan ;)



det får bli en lite lugnare vecka för mig med ryggen. yogan hjälper absolut, jag har bara ont när jag sitter ner. dock gör det ont i vissa yogapositioner också så jag undviker dom nu och kör annat istället. hur som så är planen att köra ett tabatapass ikväll, biceps/triceps/axlar med lätta vikter (ger mjölksyra!!) och några rumpövningar. imorgon jogga lite lugnare på morgonen. vad det blir sen beror lite på formen. jag känner mig lite trött på att dra mig ut och jogga/springa intervaller när det är kallt och rått, hade velat variera med någon annan cardiovariant! kanske skulle försökt komma iväg och simma. det är ju så tråkigt bara och jag ser gräslig ut i baddräkt :S



här kostar en påse färsk spenat på 300 gr 1 euro, så det är ganska billigt. nu när vi går till Lidl ska jag leta efter grovt bröd, det finns inte i vanliga mataffärer men Lidl har ju tyskt bröd, det brukar vara bättre. ska passa på att ladda upp med lite kesella också för den är billigare där. inte för mycket dock för det är 2,5 km dit och vi måste gå fram och tillbaka :p



när var det där 10 km-loppet, i maj? vad kul! jag tänkte anmäla mig till midnattsloppet snart så jag inte kan smita :D måste träna benen ordentligt tills dess så jag orkar med alla backar men det finns nog bra backar i Sverige att träna i.



nu ska jag fortsätta underhålla monstren här tills det är dags för lunch, en timme kvar. kramar!

2012-02-13 @ 12:30:32
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0