Nyttigare lördagsgodis

V.5 i challengen

Jag bestämde mig förra helgen för att det skulle vara sista godishelgen på denna utmaningen. Det är halva tiden kvar och jag vill ge ALLT. Nu ska det bannemig börja synas resultat och därför tar jag bort den största boven i mitt liv - godiset. 
Jag har spårat ur TOTALT dom senaste helgerna och ätit tills jag mått illa och även fortsatt efter det. Det blir ingen njutning av att hålla på sådär. Jag kan inte tabort allt på en gång, så igår gjorde jag en nyttigare variant.



Jag smälte 100 g av ICA selections 74%iga choklad och 100 g av Lindts 85% choklad. Sedan hällde jag ut allt i en form och strödde över nötter och russin. Eftersom mörk choklad är ganska mastigt orkade jag inte äta mer än ca 4 st bräck. Detta var det enda onyttiga jag åt igår . Imorse var jag så hungrig (låg i sängen och drog ut på tiden för länge) att jag tog ett litet bräck då också.

Tanken är att det är detta (mörk choklad och naturella nötter) och popcorn jag får äta på helgerna. Helst 1 dag i veckan, men max 2. Aldrig 3!


Detta är det absolut godaste mörka chokladet som finns! Inte lika "kakaoigt" som många andra. Rekommenderar det VARMT.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Igår åt jag tills jag mådde illa. fast med mening på slutet, för att verkligen få känna att det inte är värt det. det där ser jättegott ut, det ska jag testa nästa helg för nu blir det inget mer godis här heller tills utmaningen är slut.

2012-02-05 @ 14:37:58
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0