Räserbajs

Jag ligger med världens magont och riktigt äckliga äggrapar. Har mått kasst hela dagen och vaknade inatt med dessa rapar och jag vet direkt vad det betyder... Antingen diarée eller kräk eller både och. Jag fick tack och lov bara det förstnämnda. Övervägde att hoppa Crossfiten idag. Men eftersom jag lyckats få med mig 3 st så åkte jag dit. Dels för att lämna pengar till Crossfitfesten (mer om det senare) och för att se om jag kunde träna något. Lagträning slutade i att jag tog i lite för mycket. Det kände jag först på vägen hem.... Får skylla mig själv! 

Och kl 13 var vi på 30-års firande på Madame Mustasch och åt brunch. Jag åt alldeles för mycket och är fortfarande mätt och raparna är värre... Proviva nypon får det bli resten av kvällen!

Berättar om dagens WOD senare ikväll eller imorgon i värsta fall! Ikväll är det ju Bingolotto! Det har även utökats med kontoret direkt efter och kl 21 börjar äntligen Big Brother igen ;-).

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha nu förstör du ju min föreställning om att svenskar inte pratar om sina bajsproblem. jag suckar och fnissar alltid åt sambon när han ringer till sin mamma och hon ger långa utläggningar om att morfar har diarré och bajsar löst och gud vet alla möjliga detaljer, då säger jag att svenskar minsann inte berättar sånt. men det kanske bara är skåningar, i min släkt är vi lite mer pryda av oss, hahaha. gud, det kommer bli riktigt spännande att flytta tillbaka till Sverige, man gör sig liksom en bild av hur allt är och hur folk fungerar men ofta stämmer inte den där bilden speciellt bra med verkligheten. jag får lära mig på nytt! och börja berätta om mina toavanor :D



klarar du att göra pullups? jag har nog inte riktigt fattat skillnaden mellan pullups och chins... får kolla fler videor på youtube. i fredags gick det iallafall bättre med negativa chins, jag kände mig starkare men jag får nog låta armarna vila ordentligt mellan varje gång för när jag försökt med träningsvärk har det inte alls gått bra. jag är nöjd med träningen förra blocket, det blev varierat och bra, men nu är det vila som gäller för jag mår inte heller bra :( hade ju planerad vila i helgen men det får bli en till dag imorgon. usch vad gräsligt det är att må dåligt.



jag har läst Denize blogg men blev väl lite... ja... besviken kanske. det är klart, hon har bott så kort tid i Spanien och ser bara hur fantastiskt det är, jag saknar kritik, det är kris här och landet är rätt åt skogen på ett ungefär, det är inte sol varje dag och det är INTE 27 grader på sommaren. och det stämmer att de ligger långt före kunskapsmässigt i de lägre åldrarna, men Spanien har långt sämre resultat än Sverige i internationella prov, det måste ju bero på något. jag tror inte alls på systemet här, kanske inte på det svenska heller. något mitt emellan kanske hade varit det optimala.



jag har inte råd med någon pulsklocka nu men det gick rätt bra med intervallerna i fredags, kände mig starkare och snabbare än sist. jag får stå ut helt enkelt. i Sverige ska jag leta upp bra backar och köra i, det är säkert jättebra med backintervaller. men jag vill jogga längre sträckor också för att få njuta lite, jag saknar det men som det är nu så hinner jag inte vara borta någon längre stund.



min lördag spårade ur IGEN. jag kände mig riktigt ledsen igår kväll, min hjärna fattar verkligen inte. men så dåligt som jag har mått idag borde fungera som lite hjälp till nästa vecka. nu är dock målet att inte äta nåt dumt förrän den 28, då fyller Samuel år och vi ska äta tårta (såklart!) och köpa pizza på en riktigt bra italiensk restaurang. så lördagen som kommer måste jag hålla mig till vanliga rutiner. det ska bli kul att försöka, hjärnan måste förstå att den inte får socker fast det är lördag, den får snällt hålla ut några dagar till.



läste att du njutit ordentligt igår- BRA! glass är nästan det bästa jag vet och det kan jag njuta av men jag har nog blivit laktosöverkänslig för jag får helt sanslöst ont i magen efteråt :( så tråkigt för jag tycker egentligen betydligt mer om glass än godis.



nu ska jag slösurfa lite medan jag orkar sitta upp, snart dags att svälja en ipren till och hoppas att jag kan få sova inatt, Samuel har sovit som en kratta hela veckan och det känns! hur ser planerna ut för veckan som kommer? kramar!

2012-02-19 @ 20:27:10
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0