♥ Crossfit ♥

V.6 i challengen

Förlåt för sen uppdatering! Dagen har gått i ett. Upp kl 8.20 för att träna Crossfit kl 10.00-11.00 på Olympias utegym. Jobb för Back-up event kl 12.00-15.00, direkt hem till Kevins kusin, direkt därifrån hem till Kevins syster och hälsa på lille Alve. Vi var hemma igen kl 19.30. Puh vilken dag! Men nu till dagens träningspass. SKITKUL som vanligt!


Dagens WOD (workout of the day)

3 st lag (2 lag med 5 pers och 1 med 4 pers, jag ingick i det med 4). 4 stationer.

* Pull-ups 250 st (vi gjorde 200)
* Dips 250 (200)
* Squats 350 (300)
* Burpees 250 (200)

1 person gjorde så många reps som möjligt, bytade sedan över till nästa lagkamrat. Detta fortsatte tills man nått målet för var station. Man fick inte gå vidare till nästa förrän man gjort klart alla reps på den stationen.


Jag och Björn peppar Jocke som kör dips!


Vilket härligt gäng! Jag längst ut till höger. Bilderna är lånade från Crossfits sida på fb, fotograf: Jakob, dagens WODfather.

Ett grymt roligt pass som var jäkligt jobbigt, som vanligt. Vårt lag gjorde det snabbast. Inte på grund av mig kan jag säga ;-). Haha. Hade tre grymma killar i min grupp som jobbade gärnet. Det gjorde jag med, men jag är inte på samma nivå som dom fysiskt sätt, hehe. Mina squats är jag dock nöjd med, kommer ner djupt och orkar fler och fler utan vila. Som mest körde jag 40-45 på rad idag.

Imorgon taggar jag för att prova Crossfit på Filborna. Det tar emot att hoppa över ett pass i Pålsjö med detta grymma Crossfitgänget, men jag vill se hur Thor på Filborna lägger upp det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0