Crossfit på Filborna

V.6 i challengen

Dagens Crossfitpass då ja. Jag kör annars med ett annat gäng. Crossfit Helsingborg. Men jag såg i veckan att Tor skulle hålla i ett Crossfitpass på Filborna (gymmet där jag tränar) och jag blev sugen att se hur hans pass var. Så jag gav det en chans idag.

När jag gick upp imorse var jag INTE sugen kan jag säga. Snö ute, Kevin skulle ha bilen, vilket betydde att jag skulle få gå dit och gå hem. Sammanlagt 50 min promenad. Lägg till träningsvärk sedan Crossfiten igår. Men efter min rejäla gottekväll så fanns ingen utväg. Jag gick dit!

Vi jobbade 3 och 3. 6 stationer. 20 min jobb. 1 min på varje station. Innan stationsbytet - springa ett varv runt utegymmet, ca 100 m, sen på nästa station.

* Kettlebellswings
* Chins
* Hopp upp på box
* Thrusters (video)
* Jumping squats med raka armar och käpp (video)
* Sprint mellan två koner, ca 10-15 m


Många trotsade snön och gav gärnet!


Jag långt till höger, försöker lyfta en stång med gulvita viktskivor. 30 kg. Jag fick inte upp den. Fick ta av båda viktskivorna, då gick det! Haha. En blandning mellan svaghet och träningsvärk.


Ett gäng som gör chins.


Jumping squats och sprint!

Efter dagens pass fanns det ytterligare 20 min att slå ihjäl så vi lekte runt på utegymmet. Jag ÄLSKAR utegym. Är som en stor lekplats för mig. Jag övade myyycket chins, testade välta traktordäck, dra stock, gå armgång.


En tjej kämpar med däcket!


Här är bland annat jag (längst till vänster) på väg upp att sätta mig i gummibanden för chinsträning... 


Trots gummibandshjälp fick jag ha lite extra tryckhjälp för att orka. Shit alltså. Att en övning kan vara så jobbig och så svår? Jag ska öva öva öva för vanliga chins SKA jag fixa.


Gänget! Jag längst ut till höger. Jag hamnar alltid där av någon anledning...

Detta var ett riktigt jobbigt pass. Men det fanns mer att krama ur eftersom vi kunde "leka" lite efteråt också. Men nu är jag mör. Har ont i hela överkroppen.

Om jag ska sammanfatta. Passet var skitkul, alla redskap man hade tillgång till efteråt var skitkul att prova på. MEN lagandan går inte att jämföras med den som finns i Crossfit Helsingborgs gäng. Där är ett helt annat peppande och fastän jag inte känner till nästan någon så känner man sig aldrig utanför. Här var det många som kände varandra, jag kände inte en enda, men jag pratade på ändå (ja, blygheten är nästan borta). Kommer absolut träna mest pass med Crossfit Helsingborg, men kommer stoppa in lite Filbornapass emellanåt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det ser svinkallt ut! :p tur att vi flyttar till Sverige på våren så jag hinner vänja mig långsamt, haha. lyfta traktordäck ser roligt ut dock, vilken grym träning.



men träning blir det väl inte för mig nu på några dagar, sen igår mår jag halvdåligt, huvudvärk och illamående. Guille är också sådär smådålig så han får vara hemma imorgon. och så har jag förbaskat ont i ryggen :( har nog överansträngt mig tror jag... så nu får jag nog ta det försiktigt med tunga vikter och göra annat istället. känns frustrerande när det gick så bra förra veckan men man kommer inte långt med dålig rygg! ska försöka ta mig ut på en promenad imorgon fm, annars blir det mycket stillasittande framför datorn den här veckan för att plugga, inte så bra för ryggen.



jag misslyckades totalt igår med maten, åt så jag hade jätteont i magen igen. sååå onödigt men jag mådde så illa och det blev bättre när jag åt... så när vi var bjudna på kalas på kvällen och allt såg rätt gott ut så kunde jag inte låta bli. jaja. det är väl ingen större katastrof egentligen men det känns alltid lika tråkigt, att inte ha tillräcklig mental styrka! idag har jag skött mig och fast magen kurrar nåt enormt nu så ska jag inte äta nåt mer idag. nedräkning till gröten imorgon, frukost är onekligen dagens bästa mål :D



nu måste jag försöka få Samuel i säng så jag kan försöka med lite yoga, vet inte hur mycket jag kan göra med ryggen men det finns ju positioner där man inte "behöver" ländryggen så mycket. vad har du för träningsplan för veckan som kommer? kramar

2012-02-12 @ 21:09:08
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0