Pluggmys

Det går så jäkla bra med pluggandet! Jag har hittat ett sätt där jag lär mig bäst. Känner mig säkrare och säkrare på alltihop för varje minut som går. Har till och med hittat en hemsida som har jättemycket information om medicinsk grundkurs (det jag läser nu) och där fanns även test med frågor. Några fel hade jag, men jag känner mig definitivt redo för prov imorgon!

Har haft denna godingen liggande kloss intill mig. Finns inget mysigare! När han är så här lugn är han alldels underbar. Men han har haft VÄRLDENS överskottsenergi nu på förmiddagen. Sprungit runt överallt, vält ner en lampa, vält ut ett helt vattenglas över hela skrivbordet, bitit i blommor osv... Men ikväll får vi äntligen upp hans klätterställning som han med all sannolikhet kommer älska. Då kan han förhoppningsvis låta bli blommor och annat här hemma. Tyget vi beställt har kommit så ikväll har vi att göra!

Jag har tagit en lunchpaus nu. Det blev sallad med keso och tonfisk. Inga kolhydrater, är jättedålig på att få in det i måltiderna. Orkar inget knäckebröd nu heller för detta var otroligt mättande! Det blev kolisar till frukost och mellanmål i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad fin han är! :) en stor fördel med katter är onekligen att dom inte hamnar i någon trotsålder... för min käre son har så fantastiskt humör nu så jag nästan bara kan skratta åt eländet. han kastar sig ner på golvet och vrålar ungefär 20 gånger om dagen. hemma, ute, i affären... puuuuuuh. han har försökt stoppa ner handen och pilla flera gånger idag och jag har t.om glömt bort det ibland :S och jo då han gjorde det offentligt också hahaha, stoppade ner handen sådär bara :D



igår sprang jag 5 km igen och det gick ju lite bättre (27:17) men jag är ju ljusår från 25 min... det känns riktigt svårt, tror inte jag fixar den tiden till 10 mars. imorgon tänkte jag köra intervaller fast jag verkligen hatar det. benen var inte lika tunga igår iallafall. idag körde jag ett riktigt bra ök-pass, först ute med fem övningar och sen axlar och rygg hemma. har redan träningsvärk i baksida axel-precis där det skulle kännas!

ditt crossfit-pass låter roligt, men jag tycker inte alls om att plåga mig själv ;) blir det för jobbigt så lägger jag av, det där med självplågeri är inget för mig :p men det måste vara en riktigt grym träningsform, du lär snart se resultat, man använder ju liksom hela kroppen, det är ju jättebra!



nu äter jag inte så mycket nötter eftersom det är så dyrt men förut hade jag en påse naturella jordnötter som höll i två månader typ och nu har jag en påse valnötter (tror jag det heter?) som jag vårdar ömt :D



hmm min strategi för resten av utmaningen är väl främst att hålla igång öht, försöka stoppa in träning så fort tillfälle ges. det är mycket att plugga och svårt att hinna med så jag måste vara riktigt effektiv. den här veckan har jag lyckats riktigt bra, imorgon ska jag kasta mig iväg på intervaller efter mitt seminarie kl.12 så jag är hemma igen till lunchen, sen blir det vilodag på lördag. så, främst att utnyttja alla tillfällen till någon form av träning men lägga störst fokus på styrka. och när det gäller kosten fortsätta som jag har gjort men faktiskt äta lite mer för min rumpa har försvunnit, stl 34 hänger löst nu och det gunkar inte... jag ska minska sockerintaget på lördagar också, ska inte köpa hem nåt innan lördag utan gå och köpa EN grej då, för finns det hemma så äter jag upp allt. men sluta helt med socker går inte, jag kan nog inte lura mig själv så ;) du har verkligen stark disciplin som fixar det!!



kul att det går bra med pluggandet, lycka till på provet! jag måste förbereda mig inför imorgon men känner mig helt vilsen, det har varit massor att läsa och allt har varit jätteintressant men det är mest en enda röra :D det går väl bra till slut men det är så mycket i huvudet nu kring flytt och allt, inget händer och inget går bra :(



ha en jättebra helg och du är grym som kämpar och plågar dig så, undrar om jag verkligen vågar träffa dig i verkligheten sen :D :D :D kramar!

2012-02-02 @ 22:03:13
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Elinor

jag skumläste igenom lite med fastnade här - "har haft VÄRLDENS överskottsenergi nu på förmiddagen. Sprungit runt överallt, vält ner en lampa, vält ut ett helt vattenglas över hela skrivbordet, bitit i blommor osv..."



tänkte, vad i helvete? biter hon i blommor? nu har hon fått en knäpp... tills jag inser att det är jack och inte du.

har suttit och skrattat för mig själv åt bilderna jag fick upp i huvudet.



saknar dig jättemycket och vill jättegärna träffas nästa gång jag är hemma. är hemma över helgen nu men har feber och är förkyld. så om två veckor?



är så jäkla stolt över dig och dina framsteg både inom träningen och i skolan. grymt!



en megakram från mig!

2012-02-04 @ 22:58:37
URL: http://ohelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0