Woop woop!

V.9 i challengen

Körde till Filborna efter praktiken och hämtade upp Jakob på vägen. Det blev några jobbiga minuter på gymmet idag.

Började med att öva lite på min favorit - pullups. Gummibanden finns nu på gymmet så nu kan jag öva på riktiga pullups också och inte bara negativa (hoppa upp och hålla emot på vägen ner). Jag testade dessa gummiband på Crossfitpasset på Filborna för ca 2½ vecka sedan och klarade då inte en enda i det lila gummibandet (däremot om jag hoppade i två lila). Jag kom ingenstans, axlarna rörde sig lite, men inte mer. Idag satte jag 1 riktig med det lila gummibandet!


Klarade knappt 1 med hjälp för 2½ vecka sedan... Tacka vetja Crossfit!!!

Lite hopprepshoppande senare körde vi en genomgång av back squat och front squat 3 reps x 3 set. Tunga vikter. Jag började med 20 kg och slutade med 40 kg på back squatsen, front gick inte alls lika bra. Blev bara 2 set och 32,5 kg som mest har jag för mig. Min vänstra axel sammarbetade inte för fem öre och gjorde bara ont så jag bröt efter 2 set.  

Sen till dagens två WOD's. 

1.
11-9-7 av:
* Wall climbers
* Pullups
* Situps
Min tid: 7:02

2. 
5 varv på snabbast möjliga tid av:
* 15 Burpees
* 15 overhead squats
* 15 Armhävningar
Min tid: 16:59

Jakob var självklart snabbast, men jag kämpar! Svettig blev jag och jag är fortfarande helt utmattad. Har ont i min axel efter front squatsen. Min vänstra axel tog emot och stången låg MITT PÅ "axel-kulan" så nu är jag riktigt öm och anar blåmärke... Aja, bara att öva mer så jag får till det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0