Dag 1

Det blev ingen drömnatt direkt. Vi bäddade ner oss i vardagsrummet inatt tillsammans med Jack, för att han inte skulle bli orolig. Han har nämligen inte varit i sovrummet än. När Feliway'n försvann (den vara ca 5 timmar) från transportburen var han inte längre lugn där inne. Han jamade och jamade och jamade. Kl 6 imorse gav jag upp. Låg och lekte lite med honom med en fjädervippa och klappade honom. La in lite mat till honom i buren och han åt! Så lite mat har han fått i sig, tack och lov! Och kissat har han också gjort, två gånger!
Har inte lyckats få några speciellt bra bilder på honom. Vill inte fota för mycket nu när han inte är helt trygg här än.




Kevin fick honom till att röra sig lite imorse med hjälp av laserpekaren som han följde efter.

Nu har vi handlat Feliwayspray och sprayat i hela lägenheten men med fokus på soffan, klösstolpen, fällen vi tänkt han ska ligga på, kisselådan och vid matskålarna. Just nu ligger han bakom kuddarna i soffan och sover. Alltså ett framsteg. Han känner sig så pass trygg i soffan att han kan somna där. Sen att han ligger gömd bakom kuddarna är en annan femma, hehe.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så fin han är lilla plutten! gissar att ni haft fullt upp hela helgen! går det bättre nu?

läste om ditt crossfitpass och blev lite avis, det låter jättekul! jag hade behövt nåt sånt tror jag ;) har kört yoga tre dagar i rad och det är ryggen glad för. igår blev det 6 övningar tabata på kvällen också och nu ska jag ut och springa... men totalt omotiverad, känns som jag inte har sprungit på hundra år och kallt och gräsligt är det ute! men, det kommer kännas desto bättre efteråt. tar bara 5 km idag så får det bli mer nästa vecka. kämpar verkligen med motivationen nu men den brukar komma igång om man bara inte ger sig.



jo då vi läser allt vanliga böcker också men första veckan skulle vi bara läsa elektroniska artiklar, 500 sidor ca och det är riktigt segt, det är jobbigare att läsa på datorn! måste fortsätta läsa ikväll, det är mycket, nu börjar det kännas att det blir körigt att hinna med allt!



nu är det lugnt på tuttpillarfronten här, haha. han har t.om sovit betydligt bättre några nätter, hoppas det håller i. barn förstår absolut mer än man först tror, men det är ju lite annorlunda när det kommer till lite mer känsliga saker. det var ju en trygghet för honom att alltid stoppa ner handen liksom (typiskt killar, hahaha) så även fast han förstod att det gjorde ont på mig så fortsatte han för att han kände sig trygg. men, barn glömmer fort också så nu går det bättre. men imorse när han stog bredvid när jag tog på mig och han fick se mig utan tröja så blev ögonen stora som tallrikar och så skrek han "tutte!!!". jag har ju sagt att tutten är borta ;)



jag blir lite trött av att se allas bilder på fb, fattar inte hur vissa lyckas på så kort tid! tycker jag har kämpat som en dåre hela hösten men ändå syns inga muskler- visst kan jag se skillnad men det fastnar inte på bild ;) undrar om jag gör något väldigt fel men nu ska jag ta tag i allt igen och hoppas på att det syns något innan den här utmaningen är slut.



jag äter bara naturella nötter, tycker det är jättegott! en vanesak tror jag, som med mycket annat. nu måste jag kasta mig iväg så jag kommer hem i tid och kan ställa mig och steka köttbullar. ingen lust med det heller men det fanns bara köttfärs hemma. hoppas allt gått bra i helgen med Jack! kramar

2012-01-29 @ 17:02:18
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0