Kinesiska muren

V.5 i challengen

Idag körde jag till Kinesiska muren efter skolan. Jag fick upp ögonen för mördarbacken efter lördagens Crossfitpass. Jag var pepp så in i helvete (ursäkta ordvalet, men kan inte beskriva det bättre) ska ni veta.

 
Ja, den heter till och med Kinesiska muren på riktigt. Trodde först det var ett påhitt som spridits.

Jag körde samma upplägg som i lördags.  Satte timern på 15 min och satte igång, så många rundor upp och ner jag bara hann med. Jag gick inte EN ENDA meter utan joggade hela tiden. Målet var att hålla samma tempo upp som ner och det gick väldigt bra! 4 ½ runda blev det. 4 spurter upp och ner och när jag var på min femte runda ringde timern när jag precis kommit till "toppen". Så 4 ½ blev det. Förbättring sedan sist!


Här är den! Man ser inte toppen på den.


Bilden tagen nästan från toppen. Tror ni kan ana hur långdragen den är.

Nu har jag en morot att bita i! Ska öka antalet rundor så mitt mål när challengen är slut är faktiskt att klara 5½ runda. Så en gång i veckan ska jag dit och springa och utöver det stoppa in MER kondition under veckorna. Nu är jag pepp på att få bättre kondition!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0