Helkroppsstyrka och pannkakor

V.1 i challengen

Dagens träning är avklarad! Tränade för första gången på lääääänge med sällskap. Emmy hängde på. Jag skrev ihop vars ett träningspass till oss imorse. Överkropp till henne och ök och uk till mig. Mitt pass såg ut så här:

1.
* Benlyft med 1 kg vikt på fotlederna
* Kettlebellswings med 20 kg
* Step-up på bänk med 1 kg vikt på fotlederna

2.
* Utfall bakåt med bicepscurl (hantlar 6 kg till hela trisetet)
* Axelpress med hantlar
* Rodd med hantlar

3.
* Bröstpress i cablecross (se video på supersetet HÄR)
* Bamsen i cablecross

4.
* Knäböj med hopp
* Plankan 1 min
* Tricepspress med hantel (10 kg)

Allt gjordes 12 reps x 3 set. För er som inte förstå. Alltså 12 benlyft höger ben, 12 vänster, 12 kettlebellswings, 12 step-up hö ben och 12 vänster. SEN vila. Upprepar detta 3 gånger på varje block. Ingen vila mellan övningarna, endast vila efter sista övningen i varje block.
Anledningen till att jag skriver ut antal kg på vissa övningar är för min egen skull. För jag vill se hur jag utvecklas :-)

När jag kom hem var jag hungrig som en varg! Sparade två pannkakor från igår så dom åt jag med kesella och bär på. 



Riktigt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0