Yoga och stretch

V.3 i challengen

Har precis avverkat 40 minuters yoga/stretching här hemma! Gud vad skönt det var! Tända ljus i hela vardagsrummet och yogamusik ur högtalarna. Nästan lika härlig stämning som på hot yogan. Halva passet la jag fokus på stretching av baksida/insida lårmuskler. Jag töjde och töjde och äntligen har nästan all stelhet släppt.


Så här såg det ut innan jag började. Jag sträcker mig allt vad jag kan mot golvet med sträckta ben.

Så här såg det ut efter. Stoooort framsteg. Men ont gjorde det.

Att sitta på sittbenen och sätta ihop fötterna mot varandra så att knäna pekar rakt ut och benen ligger i mattan, har aldrig varit några problem för mig. Men idag avancerade jag lite.


Den sved, men efter ett tag kom jag djupare och djupare in i positionen.


Detta har heller aldrig gått förut. Jag är alltid ca 1 dm från att nå tårna. Men efter töjning gick det så här bra!

Yogaövningarna jag körde satte jag ihop själv med inspiration från dom pass jag gått på på Filborna. Solhälsningar och krigaren i alla olika former blev det mest av.

Kommentarer
Postat av: Lotta

hinner inte svara nu men den här skumrullen har jag:

http://www.amazon.co.uk/66Fit-Elite-Foam-Roller--Blue/dp/B002IKO2YU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1326979529&sr=8-1

om man handlar för mer än 25 pund är frakten gratis. det brukar finnas en hel del billiga träningskläder också, jag har köpt från Saucony och New Balance superbilligt, sök på märkena så kommer det upp! leveransen tar en vecka ungefär, jag har beställt massor med gånger och det har alltid funkat super!

2012-01-19 @ 14:29:10
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0