Muskler it is!



Lite pepp medans jag är och tar hand om våra äldre här i staden! Ikväll väntar ett Crossfitpass i Pålsjö. Emmy och Emelie tar sin Crossfit-oskuld ikväll, ska bli kul att se vad de tycker.

Jag är så otrolitg peppad på träningen nu. Har mina dippar jag också, men jag kommer över dem ganska fort. Efter en veckas off på grund av magsjukan och efterföljande skit för någon vecka sedan så var jag inte särskilt pepp på att träna. Det tog emot rejält. Men jag vet hur det är nu. Det är bara att göra det. Man måste få in vanan igen, och det går fort sålänge man inte ger sig när det tar emot! Nu längtar jag efter varje träningspass och skulle gärna träna dygnet runt om jag hade orkat och om det hade varit hälsosamt. Tror ni har förstått att träning är min passion. Det är det bästa jag vet! Efter Kevin och Jack såklart.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt när motivationen är på topp!! kul att du hittat något du verkligen gillar, jag tycker det är jätteviktigt att man känner glädje i träningen (därför tränar jag aldrig tills jag spyr för det ser jag ingen glädje i, haha). jag är också pepp på att fixa lite mer muskler, sen jag började äta lite mer så tycker jag att det känns bättre, även fast musklerna nog mesade till sig lite under magsjuka och förkylning. men nu hoppas jag att det räcker med sjukdomar. nu är det motivationen som tryter istället, pratade med bostadsbolaget idag och det är visst ganska svårt att få lägenhet :( jag trodde kanske inte att det skulle vara SÅ svårt så det känns jättejobbigt :( vi har ju ingenstans att bo jag hade väl räknat med att kunna få lägenhet från 1/5 men det verkar bli riktigt svårt. känns jättejobbigt, dagarna bara går och flytten kommer närmare :(



jag försöker göra plankor varje dag nu, det tar emot för att det är så tråååkigt men nu ska jag ligga i och verkligen göra varje dag.



visst är halva grejen att kämpa, man får verkligen inte muskler eller uthållighet gratis! det känns bra att inse att det verkligen är så, jag beundrar och ser upp till dem som är vältränade mer nu när jag vet hur mycket arbete som ligger bakom. själv skyndar jag långsamt, jag är rätt imponerad av vad som hänt sen jag började träna för ett år sen, allt utöver detta är bonus ;)



hjälp, jag hade nog inte vågat svinga med 20 kg! står här och mesar med 10 kg och tycker det räcker haha. är lite rädd att få ont i ryggen om jag tar för tungt, det gäller ju att ha koll på tekniken. men köper jag en kb så blir det absolut 12 kg, då har man en del att jobba med.



jag har inga problem med kolhydraterna, det går bra där, det är svårare med sötsuget nu, jag lyckades trigga igång det med allt godis förra veckan, och födelsedag i tisdags med godis och tårta. men nu är det noll socker (iaf godis) tills challengen är slut! jag lider redan, haha. det blir extra tufft när humöret sviktar, jag har väldigt lätt för att tröstäta... men men, jag kämpar, nu ska jag äta mellanmål, en apelsin och två riskakor med skinka.



jag vet inte riktigt hur resten av veckan blir träningsmässigt, skulle träna imorse men Samuel vaknade så jag gjorde bara yoga. han vaknar alltid nu när jag går upp 6, jättedumt... sprang intervaller igår och ska komma ut en gång till, imorgon antagligen. uk styrka ikväll om jag hinner, ök imorgon och ett till uk i helgen. det ska bli mycket styrka nu är tanken, måste använda mina hantlar allt jag kan :)



känns det bra på praktiken? skönt med lite omväxling kanske även fast tiderna tar emot ;) hur går det utan bil nu då, överlever du? ;) vi går överallt, jag får dåligt samvete om jag tar buss eller tunnelbana när det är mindre än 3 km dit vi ska. Guille går också, han är van, haha. är jag själv med Samuel så går jag alltid, kan inte med att slösa pengar på att åka kollektivt fast det inte är speciellt dyrt. gå är gratis :D



nu ska jag försöka fortsätta lyssna på föreläsning, är helt ofokuserad idag... ha en bra dag! kramar

2012-03-01 @ 10:47:09
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0