Efter 9 veckor...

Dagens pass var det ja.

Började med en mördar uppvärmning. Jobbade 2 och 2. Den ena skulle köra 500 m rodd medan den andra gick utfallsgång med viktskiva över huvudet. x 3. Lite rörlighetsövningar på det. Därefter var det teknikgenomgång på marklyft.

Och dagens brutala WOD:

3 min AMRAP:

30 overhead squats
30 sidohopp över kettlebell

5 varv. 1 min vila mellan varven.

Och jag kunde för första gången på 9 veckor göra squats igen!!! Jag är ÖVERLYCKLIG!!! Äntligen alltså. Dock blev det nog på tok för många. Blev nog runt 200 squats för min del totalt... Hoppas knäna inte känns av imorgon... Jag försökte hålla ner tempot och fokuserade på att INTE rulla in med mitt högerknä (som jag gjort tidigare) och hålla strikt teknik så hoppas hoppas hoppas!


Kommentarer
Postat av: Petra

Åh vad kul att du kunde göra squats :)

Jag får inte träna med er på ett tag till (sjukgymnastens order) så det blir gym...urk och blä...men jag längtar till att kunna springa och hoppa och böja mig igen, förstår att du var jätteglad över det :)

och duktigt jobbat på Springtime, jag hejade på dig men du såg/hörde mig inte :)

2012-05-09 @ 09:51:55
Postat av: Petra

Åh vad kul att du kunde göra squats :)

Jag får inte träna med er på ett tag till (sjukgymnastens order) så det blir gym...urk och blä...men jag längtar till att kunna springa och hoppa och böja mig igen, förstår att du var jätteglad över det :)

och duktigt jobbat på Springtime, jag hejade på dig men du såg/hörde mig inte :)

2012-05-09 @ 09:52:59
Postat av: Paulina

Petra: Ja det är helt underbart! Men efter dagens pass har jag faktiskt lite ont... Hoppas det ger med sig för nu är jag ju på G igen :) Haha förlåt, jag missade dig! Jag var så fokuserad att jag till och med inte minns vissa delar av banan, haha.

Åh fyyy vad tråkigt! Vad är det som har hänt dig?

2012-05-09 @ 21:24:02
URL: http://pauislife.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag har övetränat knäna (hur gick det till liksom??) men det har antagligen också att göra med att jag tydligen pronerar och är sned i höften och lite annat smått och gott som jag inte visste om :/

Så inga hopp/böj, det gör skitont alltså fortfarande, utan stärka upp mig på vanligt gym, sen kommer jag tillbaka! Crossfit är ju det roligaste! längtar :)

2012-05-10 @ 13:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0