Den där katten...

Filmen (New years eve) igår var faktiskt bra. Den var rörig och jag som har svårt att känna igen ansikten hade fullt upp med att försöka memorera alla. Men som vanligt frågar jag i slutet vilka vissa var, som självklart varit med hela filmen. Jag och ansikten alltså... Men det var en mysig film!



Att ha en kattunge är som att ha ett barn i lightversion (antar jag). Han kommer upp i sängen och nosar och jamar tills jag ger honom min uppmärksamhet och då ska han gärna ligga tätt intill och stångas under tiden. Och han ger sig inte förrän jag går upp. Idag fick jag sova till kl 8 i alla fall.
Och gå på toa vågar jag knappt om jag ska somna om efter. För då kommer han springandes in på toa och står på bakbenen, stångas med huvudet och jamar tills han får uppmärksamhet. Sedan hänger han med in i sängen och fortsätter jama. Ibland ger han sig, ibland inte. Så jag trippar alltid in på toa och ibland lyckas jag tills jag har spolat. Då hör jag ett galopperande ljud och där var det kört!
Kevin får alltid sova så länge han vill. Det är mig katten är ute efter...

Jag tar en vilodag till. Jag ska bli bättre på att lyssna på kroppen för nu orkar jag inte med fler sjukdomar. 5 pass på 4 dagar efter en sjukvecka har satt sitt kan jag säga. Är som en zoombie. Men Snez tvingar mig att följa med på dagens pass och titta och fota så det ska jag göra. Jag passar på att ta en pw när jag ändå är i Pålsjö skog så har jag den avklarad.  

Denna jäkla mat finns i mitt huvud dygnet runt. Märks att allt mitt fokus ligger på den nu. Drömde att jag hade råkat äta glass (kom inte på det förrän jag ätit upp allt) och tryckte i mig en halv påse jordnötsringar till frukost. Och jag sa till Sara att jag skulle sköta mig nu... Jag vaknade och skämdes röven av mig. Tills jag insåg att det bara var en dröm. Tack och lov!

Kommentarer
Postat av: Matilda - Blivande trebansmamma

Åh jag vill också ha en katt, så mysigt. Men 3 barn en hund och en katt blir kanske att ta sig vatten över huvudet ;)



Tack för gissningen, vi vet inte ännu men jag tror också på pojk!

2012-05-12 @ 13:11:38
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0