Kompis, det går bra nu

Jag har fått kläm på det nu! Igårkväll var jag inte sugen på choklad så det blev inget heller. Nöjde mig med mina blåbär och lite kesella med kiwi i. Hade detta varit för några veckor sedan hade jag ätit chokladet ändå, bara för att jag bestämt mig för att jag skulle äta det. Men det där pannbenet har lärt mig en del de senaste dagarna. Har jag kunnat motstå allt det jag utsatts för och dessutom pressat mig till två tuffa träningspass med icke existerande motivation så ska jag bannemej kunna strunta i choklad när jag inte ens är sugen. Det är ju busenkelt i jämförelse.

Idag får jag se hur det blir. Har inte bestämt mig för något. Är jag sugen tar jag. Annars inte. Såklart. Det känns bra att jag kommit så långt. Det har nog med detta "slimmandet" att göra. Jag vill liksom inte förstöra något i onödan. Det känns förbannat bra just nu. Gick ner 1,4 kg de första dagarna och sedan upp lite och nu ligger jag fint runt 55-55,5 kg och vandrar lite. Men jag struntar i vikten fullständigt, väger mig bara för att se om det händer något men det är inget jag bryr mig om. Jag går på spegeln och känslan.

Gick upp tidigt imorse för att kunna träna med Sara. Men vaknar med halsont och inte en chans att jag gör samma misstag igen. Att träna ändå alltså. Sist slutade det i en veckas förkylning innan Springtime. Men det var nog bara falskalarm idag för jag mår bra igen. Istället har jag en otrolig värk i ryggen som går upp i nacken och smärtan söker mig. Och värre blir den.  Måste alltså ringa sjukgymnasten på måndag.
Har tillbringat hela dagen i soffan. Har powernapat i två omgångar och läst däremellan. Har snart läst ut en helt underbar bok.


Sträckläsarbok till tusen.


Klockrent! Finns det någon som skriver så härligt som, Mia?

 
Känns nästan som det där skulle kunna varit jag..

Nu ska jag åka och hämta hem Kevin som än en gång är hos vänner. Skönt med lite egentid även om jag saknat tillräckligt denna veckan. Sen ska vi hem till hans morbror och prata tatueringar. Både jag och Kevin har några idéer så här ska det bollas och sen bokas tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0