Botten is nådd

Nu känns allt motigt. Det är svårt att hålla motivationen uppe efter 4 månaders jobbsökande. Jag vet att det är viktigt att inte ge upp när det känns som svårast, men det är fan inte lätt när inget är på ens sida.
Har nu suttit och ringt 10 samtal och ett av dessa var ett "Har du inte hört något nu i veckan så räkna inte med att det blir något". Det var det som var positivast och jag påstår inte att det låter så lockande efter 4 månaders erfarenhet av detta jobbträsket.

Jag vill inget hellre än att läsa vidare nu. Hade jag vetat att den utbildningen fanns så hade jag inte tvekat att ha sökt till den i våras. Då den endast startar på hösten så får jag nu vänta ett helt år till och jag kan inte gå utan jobb så länge. Alltså MÅSTE jag fortsätta kämpa fastän allt känns väldigt långt borta  just nu.
Det är inte heller så att ens självförtroende är på topp längre då man så smått börjat inse att det är så gott som omöjligt att hitta något jobb...
Det är bara att bita ihop och intala sig att detta SKA gå. Jag SKA hitta ett jobb, och det är snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0