Sammanfattning v.5 + halvvägs update

Denna veckan blev en riktig vilovecka pga förkylningen. Inte träning en enda dag så jag sammanfattar veckan såhär:

Mån: Vilodag
Tis: Vilodag
Ons: Vilodag
Tors: Vilodag
Fre: Vilodag
Lör: Vilodag
Sön: Vilodag

TRÄNING:
Haha. Ja, vad ska jag säga... Killerweek blev totalt tvärtom. Viloweek. Men men, det är 5 veckor kvar så jag har fortfarande tid kvar för en riktig killerweek. Inte ens plankor har jag gjort, jag har inte vågat anstränga mig alls ifall det skulle dra ut på min förkylning.

KOSTEN:
Jag har tagit bort kolhydrater på kvällarna så gott det går. Åt chili con carne i veckan och istället för ris eller vitt bröd till så gjorde jag en sallad och åt till. Gjorde detta två gånger denna veckan och det var mycket godare än ris och vitt bröd. I fredags innan vi åkte till katten åt jag en kycklingfilé, kesella med sambal oelek, svamp och morötter i ugn. Mättande och gott! När vi hade "halv åtta hos mig" i onsdags så åt jag kolhydrater, men jag har inte gjort det till någon vana och det känns bra att jag fått in lite rutin på det och att det känns naturligt att utesluta kolhydraterna efter lunch. 

Tanken var att det inte skulle bli några onyttigheter i helgen, men igår var vi som sagt på Kevins systers 25-års fest och dom bjöd på min favorit efterrätt - marrängswiss. Jag kunde inte låta bli! Jag åt, ganska mycket... Smakade också några chips, men gillar inte det alls lika mycket längre så jag åt inte mer än 5-6 stycken. Idag unnade jag mig marmelad på bullarna till frukost. Och nu håller jag på att baka saffransbullar med vanilj. Och ska unna mig någon sådan också. Jag gör det utan dåligt samvete och det är det som känns så bra! Kevin köpte både glass och ostbågar när vi handlade idag, men jag är inte ens sugen så jag har hållt mig borta från det och klarat av att sitta bredvid honom medan han ätit glass efter glass. Känns bra att jag kommit så pass långt med mig själv att jag inte behöver äta bara för att han äter.

Och nu till min halvvägsrapportering. Mått, vikt och bilder togs imorse och måtten överraskade mig! Trodde inte det hänt så mycket med varken måtten eller vikten, men jodå!


Här är dagens mått och vikt. Har jämfört med måtten som jag tog den 23 oktober, söndagen för 5 veckor sedan. Så lite har det visst hänt. Tycker dock inte det syns lika mycket på bilderna, tråkigt nog! Det är ju där man vill det ska synas mest! Börjar med att visa er bilderna som togs precis när jag började med min 10-veckors utmaning.



Och här är dagens bilder:



Jag vet inte vad som hände med bullen på magen, den står rakt ut?! Tyckte inte det såg ut så när jag kollade mig i spegeln imorse, kanske står jag konstigt? Aja, bort ska den i vilket fall som. Ska faktiskt erkänna att jag tog ett graviditetstest i början på veckan då jag blev så less på att inte se resultat och jag kände mig bara tjockare och tjockare, men det visade negativt tack och lov! Ja, det var väl allt jag hade att dela med mig! Enligt måtten går det ju åt rätt håll, men bilderna? Vet inte varför det inte syns när det syns så mycket på måtten. Jaja, nu kämpar jag vidare! Har en plan på hur jag ska träna dom sista 5 veckorna nu och så fort jag blir frisk är det plankan VARJE dag ända in i mål utöver den vanliga träningen!

Kommentarer
Postat av: HurtMaja

woop woop, bra jobbat!

2011-11-27 @ 20:00:56
URL: http://hurtmaja.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men det syns väl visst!!! syns ju massor att du blivit smalare över midjan! så smal midja har inte jag :) du ska se att det händer massor så fort du kör igång med träningen igen, det tror jag på iaf ;)

2011-11-27 @ 20:24:26
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: Lofsan

Med ett tränat öga så är det stor skillnad kring höfterna. Jag hejar på dig, du är grym!

2011-11-28 @ 16:20:03
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/ lofsan
Postat av: i min lilla lilla värld

HAllå! Det syns ju visst det. Vad snackar du om? Nu är det bara rutorna som saknas ;-) Men det klarar du!!

2011-12-01 @ 22:02:58
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0