Matproblematik på bortaplan

Det blev en märklig "middag" ikväll. Jag åt lunch sent idag (ca 14.00) så allt blev förskjutet och vi har ju snåla veckan här så vi har inte överflödigt mycket att välja på... Mjölken gick ut igår så jag passade på att använda den. Stekte dubbel sats med Olgas pannkakor som jag kan ha efter träning nu i veckan.

Till kvällsmat tog jag en pannkaka och blandade frysta bär med kesella och la ovanpå, två knäckemackor med 2 kokta ägg på och sedan lite kesella blandat med naturella nötter och fun light. Mätt blev jag i alla fall.



Till något helt annat. Varje söndag har vi ju Bingolotto och äter middag tillsammans. Det är jag, Kevin, kevins bror Tom, hans sambo Cassie och Kevins föräldrar. Vi är hos oss var tredje vecka så vi har ett rullande "schema" på var vi är. Tycker dessa kvällarna är jättejobbiga matmässigt. När det är vår tur tar jag bara bort eventuella kolhydrater. Men jag kan inte göra det när vi äter borta... Sist var det en pastagratäng hemma hos Tom och Cassie. Vad gör man då? Hade jag gjort som jag ville så hade jag bara tagit sallad, men för att vara "snäll" åt jag lite av gratängen.

Jag har mina "unna-mig-måltider" = mitt choklad och popcornen (vilket oftast blir mer än jag planerat) och därför vill jag inte äta kolhydrater när jag egentligen inte vill. För då "unnar" jag mig när jag inte ens vill. Jag väljer ut mina unna-mig-måltider noga. Det är så jäkla svårt. Skulle jag avstå skulle det bli en jäkla cirkus. Får redan många kommentarer om att jag ska sluta "vara manisk".

Hur gör ni när ni äter borta?


Kommentarer
Postat av: Rosahjärtan

Det ÄR svårt när man är borta! Jag hade nog oxå ätit för att vara "snäll" men inte så mkt. Funderar på hur man kan säga utan att få kommentarer & har då fastnat för träningen. Dvs för att orka träna hårt behöver man äta bra och då handlar det om proteiner kvällstid....

2012-02-09 @ 06:34:36
URL: http://rosahjartans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0