Vad jag äter under en vecka: Tisdag

V.7 i challengen

Här kommer gårdagens mat-dag! Blev sent igår så jag orkade inte lägga upp det. Men här kommer alltså gårdagens mål.


Frukost kl 10.00. Det blev som vanligt fiberhavregrynsgröt med ett kläckt ägg i, hallon, blåbär och kanel. 1 frukostbulle med ost och paprika och 2 grova knäckebröd med ost och paprika och ägg och kaviar. Och sen en kopp grönt te och ett glas vatten.


"Lunch"/mellis åt jag klockan 14.00, direkt efter jag kom hem från gymmet. Två naturella riskakor med smör. 225 g lättkesella med ca ½ msk kakao och 1 banan och ett glas mjölk.


Middag kl 18.00. Chili con carne med 2 rivna morötter och 1 avokado (den ser inte så härlig ut, men den var god ändå!), ett stort glas vatten till det.


Ja ni ser rätt... Jag unnade mig godis igår, det var ju självaste alla hjärtans dag! 125 g lösgodis kl 20.15. Kom dock på när jag gått och lagt mig att jag skulle hålla upp med godiset tills challengen är över... Lite surt att jag inte tänkte på det tidigare!


Innan jag gick och la mig kl 22.20, var jag tvungen att smaka en energibar som jag "bakade" igår. Det var tanken att några sådana här skulle bli godis istället för riktigt lösgodis. Men jag föll för sambons "ska vi handla lite godis idag?". (Recept på dessa kommer under dagen).

Det var min dag igår. Inte alls nöjd med lunchen. Det blev helt fel när jag tränade så sent och kom hem ännu senare... Men nya tag idag!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jättekul att se vad du äter på en dag! Jag kanske skulle göra något liknande emellanåt, det är rätt bra för en själv att ha också! jag vet inte riktigt vad jag ska äta till lunch idag faktiskt, det finns lite allt möjligt här men jag vet inte :S till middag blir det en liten omelett med kalkon och blomkålsmos (vet inte om jag gillar det men jag ger det en chans, haha). funderar på att göra grönsakspytt idag med men ha i kikärtor också. får nog kolla ordentligt i skåpen sen.



det finns billiga baddräkter här men i stora sportaffärer som ligger långt ifrån stan... sen så kostar det ju pengar att gå och simma också och egentligen har jag inte råd men jag vill testa en gång iallafall och se hur det känns.



Midnattsloppet under 50 min är grymt, jag satsar "bara" på att slå min första tid på 10km, 54:39 utan backar, det vill jag åtminstone komma under, MED backar. vet ju inte alls hur mycket jag kommer kunna träna i vår/sommar i Sverige, det kommer bli en riktig utmaning i sig. hoppas hoppas jag kan klämma in många löprundor, det går ju att köra intervaller i 20 min bara så behöver ingen passa barnen så länge. det blir ett pusslande där men med Midnattsloppet i fokus har jag iallafall något att kämpa mot.



planerna för idag: plugga... jag har hållt på och pillat en stund och ska fortsätta så mycket Samuel tillåter, sen dra på lite till medan han sover. sen efter lunch ska vi gå ut nån timme, och sen hem och TRÄNA. planen för idag är lite videor, 15 min "yoga abs" och 20 min benträning med Bob Harper. om jag hinner vill jag köra några set med bara axlar också (avis på Lovisas axlar, hihi). det är planen iallafall, hoppas det går att få ihop, allt ska vara klart 16.45 iallafall för då måste vi gå och hämta Guille. har två "nyttiga" pannkakor i kylen som blir mellanmål efter träning tillsammans med lite kesella och banan. det är faktiskt ganska KUL att äta nyttigt :)



ja kattungar är busiga, haha. min mormor som föder upp katter har bara trasiga möbler, allt är halvt sönderklöst ;) men så mysigt, jag saknar husdjur men vi får väl gå hem till min mormor sen och andas in lite hår och klappa platta katter och sen gå hem till ett hem utan miljoner katthår :)



hur går det med skolan, bra fortfarande? har du kommit in i nya rutiner? jag är lite smått lyrisk över min yoga, ska göra ett inlägg om den när jag hinner, jag har valt ut fyra positioner som jag ska öva extra på nu och bli bättre på. och ryggen är bättre nu, äntligen, yogan hjälper verkligen! fast det är snarare "cold yoga" här på morgonen, det är runt 15 grader i vardagsrummet när jag går upp vid 6, man är så lagom stel då, haha.



men du vilka grymma tider du fick på crossfitövningarna, jag vågar inte utmana! eller kanske, imorgon eller på fredag möjligtvis, ska fundera på det. nu måste jag fortsätta pilla lite med min presentation och sen gå och gräva i kylskåpet. ha en bra dag! kramar

2012-02-15 @ 11:37:52
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0