Vad jag äter under en vecka: Torsdag

V.7 i challengen


Frukost kl 9.10.
1,5 port fiberhavregrynsgröt med ett kläckt ägg i, hallon, blåbär, hallon och kanel. 3 st grova knäckebröd med leverpastej och gurka. Ett stort glas vatten och en stor kopp grönt te.



Lunch kl 13.10.
Samma "torskgryta" som igår och en salld med blandsallad, tomat, gurka och rödlök. En dressing gjord på rapsolja, olivolja, vatten, italiensk dressing (påse) och lite rödvinsvinäger. Ett stort glas vatten till det. Glömde kolisar i lunchen så det fick bli två knäckebröd till "efterrätt".

Mellanmål kl 16.40 inför träningen.
Ca 180 g lättkesella blandat med fun light och ett äpple. Två naturella riskakor med jordnötssmör

"Middag" kl 19.50.
Jag var inte alls sugen på middag när jag kom hem från Crossfiten, så det blev detta. Ca 170 g lättkesella blandat med ½ tsk kakao och en skivad banan, två st nyttiga pannkakor (recept) som jag stoppade med kesellablandningen. Ett grovt knäckebröd med ett ägg och kaviar, en stor kopp grönt te och ett stort glas vatten.

Inget kvällsmål idag då jag inte är varken sugen eller hungrig. Idag blev det ganska få mål, men det jag har ätit har mättat så pass att jag faktiskt ätit när jag känt mig hungrig så jag har inte gått hungrig något alls under dagen.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det kommer du absolut att fixa, jag hejar på dig! och eftersom man måste låta de yngre vinna så tänker jag nöja mig med att anmäla mig till startgruppen efter, haha. men måste vänta till måndag då barnbidraget kommer, det är lite skralt den här månaden :S men på måndag lovar jag att jag ska anmäla mig!



blomkålsmos går att äta men det är väl ingen höjdare kanske. men nu får jag snällt äta på några dagar för det blev rätt mycket och ingen annan äter :p åh jag älskar omelett, allra godast är med mozzarella, serranoskinka och färsk spenat. ikväll blir det hemmagjord pizza, ska testa med dinkelmjöl.



ja 9-17 går Guille i skolan, alldeles för länge, han kommer trivas mycket bättre i Sverige, det är jag säker på. dom bara jobbar och jobbar säger han, dom är alldeles för hårda med så små barn.



får du inte grym träningsvärk efter crossfitpassen? jag känner mig riktigt seg i kroppen efter en timme pw och tabata med 10 övn igår. ska släpa mig ut och springa i em innan middagen, borde väl köra intervaller... det är så gräsligt tråkigt men... sen tänker jag vila två dagar i sträck (förutom yoga), känner att kroppen behöver det. nästa vecka tänkte jag köra med tyngre vikter igen om ryggen känns bättre. tiden flyger iväg, snart är challengen slut!



tiden flyger iväg för min uppgift också, det är mycket kvar och Samuel låter mig inte göra så mycket så idag är jag grinig och stressad. vi har inte varit på lekplatsen idag heller för han somnade förut när vi var på väg. så nu ska jag försöka skriva några rader till iallafall innan diskan ska diskas, och sen går vi ut.



vad har du för helgstrategi nu förresten? vad får du äta, hur har du tänkt? jag är faktiskt inte sugen på nåt :S så jag vet inte, nu har jag iallaflal inte köpt nåt och lovat Guille att han ska få välja lite lösgodis imorgon, så då behöver ju inte jag smaka nåt. vi får se men jag ska verkligen försöka att inte köpa nåt "bara för att passa på" liksom.



ha en bra helg, ta det försiktigt med träningen :) kramar

2012-02-17 @ 14:13:10
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Du äter riktigt bra nu bruden. Blir du fortfarande sötsugen?


Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0