Lofsans 10 veckors challenge

Idag startar en ny 10 veckors challenge! Lofsan drog igång en utmaning där man själv satte upp sina egna mål för 10 veckor. Jag tvekade inte en sekund, självklart är jag på! Jag vill satsa på både styrke-, konditions och smidighetsträning

Mina mål för dessa 10 veckor är:
Styrkemässigt:
- Få synliga magrutor
- Få synliga biceps
Konditionsmässigt:
- Kunna springa 5x1 min på 18 km/h. 
Smidighetsmässigt:
- Kunna nå golvet när jag böjer mig fram och dinglar med armarna (är nu ca 15-20 cm ifrån)

Och ett extramål:
- Odd Molly tunikan som jag köpte för ett par veckor sedan ska sitta bra och inte som ett korvskinn som den gör nu.

För att nå dessa målen kommer jag utesluta eller minska på kolhydratintaget efter lunch. Utesluta godis och andra onyttigheter så gott det går, annars äta MAX 1 gång i veckan. Jag börjar skolan om en vecka och vet inte hur pass mycket plugg det kommer bli, men min plan är att träna varierat 5-6 dagar i veckan. Plankan ska jag göra 3x1 min varje dag hela utmaningen ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0