10-veckorsutmaningens slut: jämförelse

Nu är vi hemma igen och här kommer uppdateringen på min 10-veckorsutmaning. Den tog slut på nyårsafton och det var även den dagen jag sagt att jag får dricka alkohol (har haft förbud under utmaningen) men jag var inte alls sugen på det så det blev endast lite lite vin och resten av kvällen drack jag vatten. Igår "fick" jag äta pizza för första gången på 10 veckor, men jag var inte sugen, vilket resulterade i en räksallad istället. Stolt med stora bokstäver är jag.

Jag tillägger redan nu att jag inte uppnått det jag ville. Vilket var att komma i toppform. Jag blev sjuk i mitten på den 4e veckan i utmaningen och har dom 6 sista veckorna inte tränat mer än max 1-2 pass i veckan och då för det mesta yoga. Men har skött maten så bra jag har kunnat. Men godis har jag ätit, alldeles för mycket vissa veckor. Men jag är nöjd med dom resultat jag lyckats uppnå!


Hela 22,5 cm och 3,1 kg har jag tappat på dessa 10 veckorna totalt! Trodde aldrig att det skulle gå så bra eftersom jag inte tränat någon kondition alls och knappt någon styrka heller.







Där har ni bilderna! Lite har det hänt trots allt. Men dom där magrutorna jag suktar efter gömmer sig fortfarande. Men huvudsaken är att jag är ett steg närmre och det är jag definitivt.

Jag har under dessa 10 veckorna ätit en rejäl frukost varje morgon. Alltid havregrynsgröt med blåbär, ett knäckebröd (eller mina frukostbullar) ett stort glas vatten och nästan varje dag, en stor kopp grönt te. Dom sista veckorna har jag även dragit ner rejält på kolhydraterna efter lunch och även många dagar tagit bort dom helt efter lunchen. Jag äter ingen pasta längre, jag ersätter det istället med antingen bulgur, couscous eller råris (som jag just nu har dille på). Grönsaker till nästan varje måltid och fisk minst 1-3 gånger i veckan. Vissa veckor har det dock inte blivit någon fisk. Godis endast på helger, vilket är en självklarhet för mig OM jag äter godis vill säga. Att äta i veckorna existerar inte i min värld. Vissa helger har jag inte ätit något alls medan vissa har jag ätit fredag, lördag och söndag...
Äter mycket ägg, eller ja, nu kläcker jag ner det i min gröt istället för jag har förätit mig lite på det. Dricker oftast endast vatten eller te. Mjölk ibland men aldrig juice, saft och sådant. Läsk har jag inte druckit alls på dessa 10 veckor, endast smakat av Kevin.

Är det något ni undrar så ställ mer än gärna frågor :-) Ibland missar man något!

UPDATE:
Jag tog startvärden på olika övningar när jag startade utmaningen. (Antal sek i plankan på tå, antal armhävningar på tå utan vila, antal sek i jägarvila, 3 km löpning på löpband) Jag har ännu inte tagit slutvärden men så fort jag gjort det kommer den jämförelsen upp!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grymt!!! du måste ha minskat en hel del i fettmassa också, tror du inte det? muskelmassan kanske inte har ökat så mycket när du inte kunnat träna men nu kan du satsa rejält på det istället! kul att det gått så bra ändå trots den envisa förkylningen!



jag börjar känna mig risig igen, SKIT!! :( vet inte om jag kan springa på söndag i vilket fall som helst men jag ska ringa en kompis i em och höra om hon har möjlighet att passa barnen på sön fm... hoppas iallafall. hade tänkt springa 5 km i em, hoppas jag är i form för det.



jag har inte orkat hoppa på lofsans challenge än, har känt mig riktigt deppig sen nyårsafton, det kommer bli ett jobbigt år och det är jobbigt att inte veta alls vad som kommer att hända. nu har jag försökt planera lite löst iallafall och det lutar åt att vi åker till Sverige i början av april, jag hoppas kunna få tag på lägenhet från 1 maj så jag kan söka dagisplats i tid så de kan börja i augusti när terminen börjar igen. och sen söka jobb som en galning... jag har iallafall föräldrapenning att ta ut i några månader, det är inte mycket men alltid något.



du är verkligen duktig när det gäller kosten, jag blir lite avis där och arg på min dåliga karaktär ;) men nu försöker jag igen, jag är på dag 2 i mitt första 10-dagarsblock, totalt blir det 7 st, slutdatum 10 mars. det här första blocket blir lite mindre träning om jag nu ska springa 10 km på söndag, men nästa block blir mest styrka. mer har jag inte planerat ;) försöker ta en dag i taget med maten, magen dallrar fint efter att julgodis nu, haha.



mitt främsta mål är att springa 5 km på 25 min, kanske skulle springa vårruset i Sverige i maj? så, 5 km på 25 min vill jag klara till den 10 mars, men något annat träningsmål har jag inte, jag vill bara träna på så gott det går och främst försöka äta bättre (=mindre socker). och plankan 3x2min varje dag.



ska du ta nya startvärden nu som du ska försöka förbättra? jag tänkte ju springa 5 km i em, får se hur lång tid det tar.



nä nu måste jag laga mat här, hade ju lovat mig själv att inte fastna vid datorn ;) grattis igen till bra resultat trots förkylning!!! många kramar

2012-01-02 @ 13:14:50
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0